Terug naar overzicht

AMERICAN CLASSIC

AMClassic : Voordeliger kan niet.

In een wereld waar we voortdurend worden overstelpt met tal van nieuwigheden, merken, aanbod enz weet AMClassic zich onmiddellijk te onderscheiden van haar 'concullega' andere bandenmerken. 

AMClassic investeerde van bij aanvang in een eigen productfaciliteit. Dit resulteert in uiteraard eigen beheer van productie maar ook in een aanbod van banden met een ongeevenaarde verkoopprijs. 

Zeg nu zelf, welk merk biedt er TUBELESS READY én HOOKLESS compatibele banden aan voor 45 Euro. Antwoord : enkel AMCLASSIC

We hebben deze banden,voorafgaand aan het vastleggen van ons samenwerkingscontract, uitgebreid en intensief getest en geavalueerd. Conclusie: de banden behoren tot de top van het huidige marktaanbod en dit werd nadien bevestigd door tal van gerenomeerde test fora zoals BikeRumor / Bike Radar / Velonews / ... 

AMClassic beantwoordt bovendien aan de meest recente ERTRO én ISO normen zodat u met zekerheid deze banden op nieuwe wielen kan monteren, maar ook voldoende rendement en veiligheid kan genieten. 

Nieuw bij dit soort banden is zeker de montage techniek : 

Decennialang werd mensen geleerd banden eerst vanaf het ventiel te monteren. Dit was veel gemakkelijker met de lossere normen van vroeger. Dit werkt niet met de nieuwste normen. De beste methode is om de montage tegenover het ventiel te beginnen en bij het ventiel te eindigen. Hierdoor kan de monteur de band diep in het middenkanaal van de velg trekken. Dit zorgt voor meer materiaal bij het ventiel, waardoor het iets gemakkelijker wordt om de band over de velg te trekken. Als men bij het ventiel begint, beperkt het ventiel hoe ver men de band in de velg kan trekken, wat het moeilijker maakt om de band aan de andere kant over de velg te trekken. Ook hebben de meeste velgen tegenwoordig, althans degene die de normen volgen, een vlakke plank waarvan sommige een haak hebben. Als degene die de band monteert niet oplet, kan de band vast komen te zitten op de plank en niet in het middenkanaal van de velg vallen. Dit beperkt ook de beschikbare ruimte om de band aan de andere kant over de velg te trekken.